Spodbujanje bralne pismenosti s pomočjo stripoteke v Osrednji knjižnici Mozirje
DOI:
https://doi.org/10.55741/knj.66.3-4.2Ključne besede:
splošne knjižnice, branje, bralna pismenost, bralna kultura, stripiPovzetek
Izvleček Bralna pismenost je ena izmed ključnih kompetenc vsakega posameznika, ki je nujna za osebno izpolnitev in razvoj, dejavno državljanstvo, socialno vključenost in zaposlitev. Splošne knjižnice so pomemben deležnik pri razvoju bralne pismenosti in bralne kulture na nacionalnem nivoju in v zasledovanju svojega poslanstva želijo povečati svojo aktivno vlogo pri vseživljenjskem razvijanju bralne pismenosti. Knjižnice želijo navdušiti uporabnike za branje in širjenje bralnih izkušenj. Na spodbujanje branja leposlovja lahko vplivajo tudi s pomočjo uporabe stripa.
Za potrebe raziskave smo uporabili kvalitativno in kvantitativno obliko zbiranja podatkov. S petimi strokovnimi delavci knjižnice smo opravili strukturirane intervjuje, uporabnike pa smo anketirali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo tudi sekundarne podatke, pridobljene iz statističnih izpisov v sistemu COBISS3 in na portalu Biblos. Na osnovi opravljene raziskave smo rezultate raziskave predstavili v razpredelnicah in grafično. Podatke, zbrane z intervjuji, smo z metodo sinteze povzeli v nova spoznanja.
Namen: V članku želimo ugotoviti vpliv postavitve stripoteke v Osrednji knjižnici Mozirje na bralno pismenost uporabnikov. Namen raziskave je ugotoviti, ali bi sistematična nabava stripov in bolj poudarjena umestitev tovrstne literature v knjižnični zbirki vplivala na bralne navade uporabnikov in posledično pri njih spodbudila branje leposlovja. Raziskali smo seznanjenost uporabnikov s tovrstno literaturo v knjižnici in pridobili mnenje strokovnih delavcev knjižnice o vplivu stripa na bralno pismenost ter smiselnosti postavitve stripoteke. Metodologija/pristop: Za potrebe raziskave smo uporabili kvalitativno in kvantitativno obliko zbiranja podatkov. S petimi strokovnimi delavci knjižnice smo opravili strukturirane intervjuje, uporabnike pa smo anketirali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo tudi sekundarne podatke, pridobljene iz statističnih izpisov v sistemu COBISS3 in na portalu Biblos. Na osnovi opravljene raziskave smo rezultate raziskave predstavili v razpredelnicah in grafično. Podatke, zbrane z intervjuji, smo z metodo sinteze povzeli v nova spoznanja. Rezultati: Ugotovili smo, da bi postavitev stripoteke v Osrednji knjižnici Mozirje imela pozitiven učinek na izposojo in branje stripov.
Omejitve raziskave: Neustrezno vzorčenje anketirancev in neiskreni odgovori respondentov. Poslužili smo se spletnega anketiranja, ki pa ne zagotavlja ustreznega odziva anketirancev, zato je vsa sklepanja in projekcije na celotno populacijo uporabnikov potrebno interpretirati z zadržkom.
Izvirnost/uporabnost raziskave: Prva raziskava, ki se ukvarja s pisanjem izvlečkov. Sprememba navodil za pisanje izvlečkov.
Podatkovni set: Metapodatki: Vsi raziskovalni podatki, na katerih temeljijo rezultati, so na voljo kot del članka in niso arhivirani v nobenem drugem viru.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).