VREDNOTENJE SISTEMOV, DOSTOPNIH PREK SPLETA: primer vrednotenja storitve Hitri naslovi sistema GeaBios
Ključne besede:
uporabniški vmesniki, spletni informacijski servisi, geografski informacijski sistemi, GeaBios, Hitri naslovi, testiranje uporabnosti, ekspertne študije, opazovanje, anketiranje, vrednotenjePovzetek
IZVLEČEKUčinkovit uporabniški vmesnik spletnega informacijskega servisa omogoča uporabnikom samostojno delo v računalniško dostopnih sistemih. Oblikovalci spletnega informacijskega sistema GeaBios so želeli ovrednotiti uporabniško prijaznost svoje javne spletne storitve »Hitri naslovi«. Vrednotenje smo izvedli z ekspertno študijo ter opazovanjem in anketiranjem uporabnikov s skupino 10 uporabnikov novembra leta 2003 v okviru diplomske raziskave. Ekspertna študija je služila za oblikovanje raziskovalnih vprašanj in nalog, ki so jih opazovanci reševali med opazovanjem. Opazovanje je bilo opravljeno v kvalitativni raziskovalni paradigmi. Anketni vprašalnik je bil oblikovan po vzorcu Bena Shneidermana (1998). Ugotovljene težave uporabnikov sodijo v naslednje skupine: formuliranje poizvedb, prikaz rezultatov na zaslonu, vpliv operacijskega sistema Windows ter oblika in barva ozadja ter elementov spletne strani. Rezultati so pokazali, da so imeli uporabniki težave pri delu s sistemom tako zaradi svoje nepazljivosti kot tudi zaradi neprimernega uporabniškega vmesnika.
Literatura
Adams, W. et al. (2001). The effectiveness of online help systems: text only, animated images only, and integrated interactive. Pridobljeno 12.10.2003 s spletne strani: http://www.otal.umd.edu/SHORE2001/help/online_help.pdf
Barry, C. L. (1994). User-defined relevance criteria: an exploratory study. Journal of the American Society for Information Science, 45 (3), 149-159.
Flere, S. (2000). Sociološka metodologija: temelji družboslovnega raziskovanja. Maribor: Pedagoška fakulteta.
Galitz, W. O. (1996). The essential guide to user interface design: an introduction to GUI design principles and techniques. New York: John Wiley & Sons.
Hert, C. A. (1996). User goals on an online public access catalog. Journal of the American Society for Information Science, 47 (7), 504-518.
Klemen, A. (2004). Vrednotenje uporabniškega vmesnika spletnega informacijskega sistema: primer Hitrih naslovov sistema GeaBios. Diplomsko delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo.
Kragelj, B. (2002). Evalvacija spletnih predstavitev. Diplomsko delo. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Kuhlthau, C. C. 1991. Inside the research process: information seeking from the user’s perspective. Journal of the American Society for Information Science, 42 (5), 361-371.
Mandel, T. (1997). The elements of user interface design. New York: John Wiley & Sons.
Neuman, W. L. (1994). Social research methods: qualitative and quantitative approaches (2nd ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Nielsen, J. (2000). Why you only need to test with 5 users. Pridobljeno 10. 10. 2003 s spletne strani: http://www.useit.com/alertbox/20000319.html
Preece, J. et al. (1994). Human – computer interaction. Wokingham: Addison-Wesley.
Schamber, L. (1991). User’s criteria for evaluation in multimedia information seeking and use situations. Doctoral dissertation. New York: Syracuse
University.
Shneiderman, B. (1998). Designing the user interface: strategies for effective human interaction (3rd ed.). Reading: Addison-Wesley.
Šauperl, A. (1999). Subject determination during the cataloging process. Doctoral dissertation. Chapel Hill: University of North Carolina.
Šauperl, A. (2002). Subject determination during the cataloging process. Lanham (Maryland), London: Scarecrow Press.
Šauperl, A. (2005). Kvalitativne raziskovalne metode. V Raziskovalne metode v bibliotekarstvu in informacijski znanosti (str. 149-162). Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo.
Tang, R., Shaw, W. M. & Vevea, J. L. (1999). Towards the Identification of the Optimal Number of Relevance Categories. Journal of the American Society for Information Science, 50 (3), 254-264.
Toš, N. & Hafner-Fink, M. (1998). Metode družboslovnega raziskovanja. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Weinschenk, S. et al. (1997). GUI design essentials. New York: John Wiley & Sons.
Žumer, M. (1993). Uporabniški vmesniki pri iskanju informacij. Knjižnica, 37 (4), 51-59.
Žumer, M. (2005). Ekspertna študija. V Raziskovalne metode v bibliotekarstvu in informacijski znanosti (str. 96-101). Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).