PREGLED NEKATERIH HISTORIČNIH SISTEMOV ORGANIZACIJE ZNANJA IN KLASIFIKACIJE: s posebnim poudarkom na vsebinskih ureditvah samostanskih knjižnic
Ključne besede:
organizacija znanja, sistematizacija, znanost, klasifikacija, zgodovina, samostanski redovi, samostanske knjižnicePovzetek
Izvleček
V prispevku so predstavljene nekatere najpomembnejše zgodovinske prelomnice na področju organizacije in sistematizacije zahodnoevropske znanosti in vednosti, ki ima korenine v grški in krščanski filozofiji. Podani so primeri nekaterih začetnih in zgodnejših poskusov unifikacije sistemov organizacije znanja. Predstavljeni so tudi specifični sistemi urejanja in klasificiranja znanstvenih disciplin v posameznih samostanskih knjižnicah nekaterih najprominentnejših katoliških redov v srednjeveški in novoveški Evropi.
Literatura
Bahor, S. (2003). Razvoj in pomen starejših samostanskih knjižnic in njihov položaj v sodobnem knjižničnem informacijskem sistemu v Sloveniji. Magistrsko delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
Dolar, J. (1993). Knjižnica frančiškanskega samostana v Kamniku. V M. Bizjak, E. Cevc (Ur.), 500 let frančiškanov v Kamniku: zbornik referatov zgodovinskega simpozija (str. 44-48). Kamnik: Kulturni center Kamnik.
Dolar, J. & Berčič, B. (1996). Samostanska knjižnica. V M. Javornik (Ur.), D. Voglar (Ur.), A. Dermastija (Ur.). Enciklopedija Slovenije. 10. zv. (Pt – Savn). (str. 382-384). Ljubljana: Mladinska knjiga.
Dolar, J. (2000). Knjižnica frančiškanskega samostana v Ljubljani. V P. Brolih, S. Kranjc (Ur.), Frančiškani v Ljubljani: samostan, cerkev in župnija Marijinega oznanjenja. (str. 434-445). Ljubljana: Samostan in župnija Marijinega oznanjenja.
Finger, H. (1974-1975). Franziskanerbibilotheken. V Leksikon des Bibliothekswesens: 2. neuarbeitete Auflage. Leipzig: UEB bibliographisches Institut, 36-38.
Golob, N. (1994). Srednjeveški kodeksi iz Stične: XII. Stoletje. Ljubljana: Slovenska knjiga.
Guthrie, L. S. II. (2003). Monastic cataloging and classification and the beginnings of »class B« at the Library of Congress. Cataloging & Classification, 35 (3-4), 447-465.
Hugo od sv. Viktorja (1130). De ordine et modo legendi et disciplina. Didascalicon: LIBER TERTIUS. CAPUT I [765B], pridobljeno dne 30.11. 2004 s spletne strani: http://freespace.virgin.net/angus.graham/Hugh.htm
Jesenko, U. (2002). Knjižni zaklad kartuzije Bistra. Diplomsko delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
Knowles, D. (1955). The religious orders in England. Cambridge: University press.
Lackner, F. & Golob, N. (v pripravi). Kataloge der Wiener Franziskanerprovinz.
Mlinarič, J. (1982). Odnos kartuzijanov do knjige in naše slovenske kartuzije. Knjižnica: glasilo Društva bibliotekarjev Slovenije, 26 (1-2), 23-46.
Olson, H. A. (2001). Sameness and difference: a cultural foundation of classification. Library resources and technical services, 45 (3), 115-122.
Olson, H. A. (2004). The Ubiquitous hierarchy: an army to overcome the threat of a mob. Library trends, 52 (3), 604-616.
Speziali, P. (2003). Classification of the sciences. Dictionary of the history of ideas. Pridobljeno 4. 12. 2004 s spletne strani: http://etext.lib.virginia.edu/cgilocal/DHI/dhiana.cgi?id=dv1-57
Stipčević, A. (1985). Povijest knjige. Zagreb: Nakladni zavod Matice Hrvatske.
Bell, D. N. (Ur.). The libraries of the cistercians, gilbertines and premonstratensians (1992). London: The British library and The British academy.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).